Gewichtscontrole

Uit te werken

                    Een effectief gewichtscontroleprogramma heeft vier pijlers:

1) Het juiste calorietekort of -overschot.

2) Voldoende eiwitinname en een gezonde balans van macro's.

3) Een beweegprogramma inclusief krachttraining.

4) Adequate slaap- en stressbeheersing.

 

De basis van gewichtsverlies is een calorietekort waarbij de calorie-inname lager is dan het calorie-verbruik. Dit is de zogenaamde CICO-regel (calorieën in, calorieën uit). Voor wie juist wil aankomen, geldt natuurlijk het omgekeerde, maar wat je wens ook is: om de balans tussen calorieën in en calorieën uit te behouden, zijn alle vier de pijlers nodig.

  1. Een juist calorietekort leidt tot een langzaam tot gemiddeld gewichtsverlies. Een ernstig gewichtsverlies, zoals bij een crashdieet of een ‘very low calorie diet’ (VLCD), is niet alleen ongezond, het leidt ook niet tot blijvende gewichtsafname.

 

  2. Voldoende eiwitinname in combinatie met gezonde, evenwichtige voeding, en een gezonde balans van         macronutriëntenverhoudingen, zorgt voor meer vetverbranding en behoud van spieren.

 

  3. Een goed beweegprogramma, met een hoog niveau van fysieke activiteit, met veel nadruk op een                trainingsprogramma voor weerstand, samen met goed afgestemde hoeveelheden duurtraining.

 

   4. Stressmanagement en slaapoptimalisatie voor het ultieme effect.

Gewichtscontrole bij StudioFTP samengevat:

Geen ingewikkeld gedoe, maar enkele simpele aanpassingen in je bestaande eetpatroon, in combinatie met lekker samen trainen. Zo zorgen we dat je vetverbranding in rust (RMR) stijgt! Dit resulteert in een lager vetpercentage en een goed gewicht, waardoor je je fitter en energieker voelt.

 

           De PNOĒ-RMR-test is de basis van het programma.

Wetenschap en plezier, de ultieme combinatie voor een fit en gezond lijf.