Indoorcycling

 

Met trainen op wattage train je op je kracht, in combinatie met de cadans die past bij het trainingsdoel (kracht, klimmen, tempo rijden, sprinten). Meetbaar, voelbaar, volgbaar, uitdagend.

 

Met deze manier van trainen creëer je meer persoonlijke inzicht, en train je slimmer

 

Waarom je dat wilt?
Omdat je indoor trainen ziet als een goede manier om als wielrenner in de winter je kracht en conditie effectief te onderhouden

 

Wat is wattage-/vermogenstraining?

Om een optimaal rendement uit je trainingen te halen is het belangrijk om met trainingszones te werken. Deze zones worden bepaald door middel van een FTP-test. FTP staat voor Functional Threshold Power, simpel gezegd: het vermogen dat je gemiddeld 60 minuten kan volhouden. Het wordt in hartslag-termen ook wel het omslagpunt genoemd. Hoe hoog dit is, hangt af van je gewicht, spiermassa, getraindheid en is vooral genetisch bepaald.

 

Je FTP wordt bepaald aan de hand van een 5 of 20 minuten test. Na het afleggen van deze test wordt voor iedere deelnemer op zijn niveau de juiste zone berekend op basis van de uitslag van de FTP test. Je weet dan precies met hoeveel vermogen je een ontspannen duurtraining moet rijden, op welk vermogen je intensieve blokken moet trainen of op welk vermogen je een hersteltraining doet.

De cadance, het hartslagpercentage (indien men een hartslagmeter gebruikt), de zone van FTP;

al deze resultaten kunnen worden weergegeven via de gratis app.

 

Contact Studio FTP:

Tel: +31 (0)6-11092494

Email: patrick@studioftp.nl
 

Adres​​​​​​: Opaalstraat 1,
             2332TA Leiden

 

REK: NL56ABNA0894887505

KVK: 28117330

BTW: 175016355B01

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Pinterest
  • Tumblr Social Icon
  • Instagram

© 2020 by patrick bikefit en personaltraining studio.proudly created with Wix.com