Indoorcycling

8DFA9FF1-036A-4ED4-8A86-A69593DD0445.JPG
4d4fd454-0d1b-4ea4-8fe6-0cfe29f14353 (2)

 

H.I.I.T. begint Donderdag 6 mei.

Op dinsdag en donderdagavond vanaf 18.30 een H.I.I.Training

van 45 minuten in de fietszaal op de Keiser's om vervolgens 60 minuten

in een endurance- tempo naar huis fietsen.

 

Hoe werkt dit in de praktijk?

Je komt op de racefiets naar Studioftp, waar je het "carbonnetje" parkeert in de krachtzaal.

Vervolgens trek je jouw "spd-tjes" aan die je van de plank hebt gepakt in de hal,

waar je ze al hebt neergezet.

 

Na 45 minuten een helse maar goed overdachte training gedaan te hebben, trek je een schoon en droog ondershirt aan, die je mee hebt genomen om zodoende warm om 19.30 met jouw "carbonnetje" 

Studioftp te verlaten in een groepje voor een "ommetje" van 60 minuten richting huis.

Daar aangekomen eet je de uitgestelde maaltijd na je noodzakelijke rekoefeningen.

Wanneer de coronamaatregelen het toestaan, doen we dit in groepsverband,

anders gaat het via de geboekte prive-sessies.

kosten: 40,00 per maand

Trainen op wattage, dan train je op kracht in combinatie met de cadans die past bij het trainingsdoel (kracht, klimmen, tempo rijden, sprinten).

Met deze manier van trainen zijn je trainingen meetbaar, voelbaar, uitdagend en alle data van de trainingen word opgeslagen in je profiel en op strava.

 

We werken met de KeiserM3I fietsen en de Intelligent Cycling App,

simpelweg omdat ze de beste indoorfiets en app zijn.

 

Op deze wijze creëer je meer persoonlijk inzicht in je prestaties, train je slimmer en efficiënter.

Waarom je dat wilt?
Omdat je indoor trainen ziet als een goede manier om als wielrenner in de winter je kracht en conditie effectief te onderhouden

 

Wat is wattage-/vermogenstraining?

Om een optimaal rendement uit je trainingen te halen is het belangrijk om met trainingszones te werken. Deze zones worden bepaald door middel van een FTP-test. FTP staat voor Functional Threshold Power, simpel gezegd: het vermogen dat je gemiddeld 60 minuten kan volhouden. Het wordt in hartslag-termen ook wel het omslagpunt genoemd. Hoe hoog dit is, hangt af van je gewicht, spiermassa, getraindheid en is vooral genetisch bepaald.

 

Je FTP wordt bepaald aan de hand van een 5 of 20 minuten test. Na het afleggen van deze test wordt voor iedere deelnemer op zijn niveau de juiste zone berekend op basis van de uitslag van de FTP test. Je weet dan precies met hoeveel vermogen je een ontspannen duurtraining moet rijden, op welk vermogen je intensieve blokken moet trainen of op welk vermogen je een hersteltraining doet.

De cadance, het hartslagpercentage (indien men een hartslagmeter gebruikt), de zone van FTP;

al deze resultaten kunnen worden weergegeven via de gratis app.

  ​                                           

                                         

              Arnoud                             Gerard                                       Patrick

 

arnoud.jpg
3088fdd6-5517-48ea-9356-33d55c8f71d7.jpg

Meet the Trainers